Při provozování tohoto webu mi pomáhají soubory cookie. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas a případné další informace naleznete zde.  rozumím

Petra Bilinská

ONLINE MARKETING


Udělení přístupu k AdWords, Sklik a Analytics

Jelikož potřebuji zpravidla od každého klienta udělení přístupu do AdWords, Skliku nebo Analytics, tak jsem se rozhodla zde popsat postup nasdílení jednotlivých systémů. Existuje i několik důležitých omezení pro dané systémy (především u AdWords), která je dobrá předem znát.


Navíc krom postupu jak nastavit sdílení přístupů tu ještě chci stručně zmínit několik háčků a vychytávek, které se mohou ukázat býti šikovnými.

UDĚLENÍ PŘÍSTUPU K SKLIKU

Nejdůležitější, při požádání nebo nabídnutí přístupu k Skliku, je znalost emailu protistrany. Já tedy musím znát přihlašovací email klienta.

V podstatě je možné nastavit sdílení Skliku pomocí udělení přístupu nebo prostřednictvím žádosti o přístup k Skliku. Já používám tu druhou možnost, tedy požádání o přístup, což z mého pohledu pak představuje v podstatě navlastnění Skliku. Postup vypadá následovně:

  • (já) vpravo nahoře rozbalím nabídku pod přihlašovacím emailem a kliknu na účty
  • (já) kliknu na tlačítko "požádat o přístup", zadám kompletní email požadovaného Skliku a vyberu druh práv k účtu
  • (klient) nakonec uvidí v horní liště Skliku oznámení o přijaté zprávě, kde bude žádost o přístup, kterou pak může přijmout nebo zamítnout

Pokud si chce klient udělení přístupu k Skliku zkusit sám, tak v rozbalovací nabídce pod emailem musí jít přes "nastavení", kde v odpovídajícím menu (nabídnout přístup / požádat o přístup) vybere typ akce (nabídnout přístup), zadá kompletní email správce a vybere práva.

UDĚLENÍ PŘÍSTUPU K ADWORDS

Pro správu více účtů AdWords je nutné používat tzv. MCC účet (jinak také Klientské centrum AdWords), který je v podstatě jen jakýsi obal na účty jednotlivých klientů (a téměř jediný způsob jak vyzrát na sdílení AdWords). Na rozdíl od Skliku je zde jediná možnost, jak udělit přístup k AdWords, a to žádostí od správce. Správce - tedy já - potřebuje znát číslo AdWords účtu klienta (včetně pomlček), které klient nalezne vpravo nahoře ve svém AdWords u přihlašovacího emailu. Další postup jak nasdílet AdWords je pak následující:

  • (já) v mém správcovském MCC kliknu na tlačítko "+ účet" a na volbu propojit existující účty
  • (já) zadám číslo klientského účtu, dám pokračovat a následně kliknu na "požádat o souhlas"
  • (klient) obdrží email se žádostí o přístup a současně nalezne ve svém AdWords vpravo nahoře pod "ozubeným kolem", pod menu "nastavení účtu" a poté v levém menu pod "přístup k účtu" přehled správcovských účtů, kde může žádost přijmout (či případně zamítnout)
  • (klient) nakonec obdrží informační email, že udělil správci přístup
Udělení přístupu ke Google AdWords

UDĚLENÍ PŘÍSTUPU KE GOOGLE ANALYTICS

Existuje mnoho způsobů, jak se dostaneme tam, kam potřebujeme pro udělení přístupu k Analytics. Ovšem pro jednoduchost se budeme držet následující cesty:

  • (klient) se přihlásí do Analytics a uvidí přehledy k části Publikum
  • (klient) poté klikne v levé liště dole na "správce" (symbol ozubeného kola)
  • (klient) před sebou uvidí rozdělení do 3 sloupců na účet, službu a výběr dat
  • (klient) v rámci své struktury vybere v rozbalovacím seznamu úroveň účtu (z oněch 3 sloupců), kterou chce nasdílet a poté klikne na menu "správa uživatelů" (viz obrázek níže)
  • (klient) do políčka "přidat oprávnění pro uživatele" zadá kompletní emailovou adresu osoby, které chce udělit přístup k Analytics (email musí být používán pro přihlášení na Google) a vybere oprávnění (ve většině případů je nutné vybrat oprávnění "upravit")
Sdílení přístupu ke Google Analytics

Často se však stane, že klient nemá vlastně oprávnění pro nasdílení Analytics účtu další osobě, protože někteří webmasteři či agentury nastavují svým klientům jen omezená práva. To je někdy bohužel úmysl, nebo je to dáno strukturou, kterou jejich webmaster - neoptimálně - pro Analytics nastavil.

Samotná struktura Analytics účtu je velmi komplexní a důvody proč existuje úroveň účtu, služby nebo výběru dat spolu s tím jak optimálně nastavit Analytics vydají na zvláštní článek. Tudíž se tím můžeme do budoucna zabývat jinde.

Pro mne jako správce je nutné mít přístup s oprávněním k úpravám na úrovni služby či případně účtu, protože právě na úrovni služby se nastavuje propojení s Google AdWords nebo také remarketing.

PÁR DALŠÍCH - SLOŽITĚJŠÍCH - INFORMACÍ KE SPECIÁLNÍM PŘÍPADŮM

Při žádosti o přístup k Skliku (nebo jeho udělení) je možné vybrat různá práva jako reportér statistik, správce kampaní nebo administrátor účtu. Pro mou práci - správce PPC kampaní - je podstatné mít práva správce kampaní nebo účtu a mít tak možnost úprav veškerého obsahu.

Na rozdíl od Skliku jsou v případě udělení přístupu k MCC AdWords nastavena vždy kompletní oprávnění včetně přístupu k API. Rozdílná oprávnění je možné udělit jen pokud je udělen přímý přístup k AdWords účtu, ale to je jiné téma.

Je dokonce možné sdílet přístup jednoho MCC účtu druhému MMC a mít tak ve svém správcovkém účtu krom svých jednotlivých klientů také všechny klienty z druhého MMC. Celé to však má podle nápovědy AdWords několik standardních omezení:

  • maximálně lze propojit 5 MCC účtů
  • struktura nesmí mít více než 6 úrovní
  • jeden MCC účet může být spravován maximálně jedním dalším MCC

Může se však vyskytnout ještě jeden problém. Pokud oba správcovské MCC účty obsahují stejného klienta (tedy MCCa i MCCb obsahují klienta X). V takovém případě oba MMC účty propojit nepůjdou.

© 2017 - online marketing | 24b.cz

home · CZ / DE · ochrana soukromí · nahoru